maandag 20 februari 2012

Durf te dromen, durf te zingen!

In mijn vorige blog ben ik iets vergeten te vermelden. Iedere betrokken zangleraar zal natuurlijk trots op een leerling zijn als er vorderingen worden gemaakt. Maar als leerlingen succes hebben als zangers, dan ben je als zangcoach natuurlijk helemaal in de zevende hemel. 

Succes kan vele vormen aannemen. Maar succes is: iets bereiken dat je droom dichterbij brengt. En dromen zijn van persoon tot persoon verschillend. Is het je ambitie om te schitteren in het clubcircuit en begin je eindelijk erkenning te krijgen met je band? Of wil je in de finale staan van een talentenshow op televisie en lukt dat? Stond je ooit al in zo'n finale en wil je graag laten zien dat je er nog bent en dat je gegroeid bent? Wil je de Nederlandse Birdy zijn en mag je in DWDD komen en bij Giel Beelen? Ben je een smartlapzanger die solo gaat en het lukt om de agenda vol te krijgen met optredens? Ben je een zingende mama die haar angst om op te treden overwint? Heb je een platendeal al in je zak, maar lukt het je om je stem beter te leren kennen en je plaat super goed in te zingen? Zing je als achtergrondzangeres in televisieshows en durf je eindelijk solo te gaan? Of is het je gelukt als beginner om er achter te komen dat je echt kunt zingen?

Van iedere genoemde categorie heb ik in mijn lespraktijk één of meerdere voorbeelden. De grootste gemene deler is, dat al deze mensen leren te vertrouwen op hun stem. Omdat ze begrijpen hoe hun stem werkt. En dat geeft de aanzet voor meer zelfvertrouwen en zorgt voor de grote stap die iedereen wil maken in de richting van zijn of haar droom. Wat die droom dan ook is. Mijn werk als zangcoach is het helpen verwezenlijken van dromen.

En die dromen komen maar al te vaak uit. Van al die verschillende vormen van succes maak ik deel uit. Echt geen hondenbaan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten